2015 yazında Gamescom'a katılan Mount and blade 2: Bannerlord oyunuyla ilgili çok önemli bilgiler edinildi. Warband'e kıyasla neler değişti ne eklendi ve en önemlisi oyun ne zaman çıkacak gibi sorulara cevaplar alınmaya çalışıldı. Şu ana kadar yapılan röportajlarda elde edilen bilgileri bir yazı da topladım.
Warband oyunu 2010 yılında çıkmıştı ve o tarihten beri yeni oyunun yapımına başlanıldı.Yani yaklaşık 5 yıldır Bannerlord'un yapımına devam ediliyordu.
Oyun tasarımcıları ve mühendislerinin amacı Warband oyununun aksayan yerlerini düzeltmek ve geliştirmekti.
Kral ya da derebeyi olduğumuzda kasabamızı idare etme sistemi çok daha gelişmiş ayrıntılarla karşımıza çıkacak.
Kuşatmalar çok daha eğlenceli ve gerçekçi olacak. Kuşatmaya başlamadan önce bir menü yardımıyla askerlerimizi ayrıntılı bir stratejik bir planla yönlendirebileceğiz. Ayrıca kuşatma için yeni parçalar eklendi. Artık koçbaşı ve mancınık kullanabileceğiz. Üstelik sadece askerlerimiz değil bizzat kendimiz de bu parçaları yönetebileceğiz.
Oyunda crafting sistemi olacak. Yeni haritalar ve yeni kıyafetler üretebileceğiz. Özellikle kendimize özel bir silah üretme fikri oldukça eğlenceli gibi duruyor. Her bir silah parçasını geniş bir menüden kendimiz dizayn edebileceğiz.Elbette her parça silahımızın ağırlık, erim ve hız değerlerini değiştirip vuruş gücünü de etkileyecek. Elbette ki silahımıza kendi istediğimiz ismi de verebileceğiz.
Bir şehre ya da kasabaya sahip olduğumuzda vergi toplama, asker üretimi, şehir düzeni gibi ayrıntıları kendimiz belirleyeceğiz ve bu durum kasabanın ve kendi ordumuzun moralini etkileyecek. Hatta bize karşı isyanlar bile olabilir.Bu vergi işi biraz uğraştırabilir bizleri.
Oyun yapay zekası bizim sahip olduğumuz yeteneklere sahip akıllı bir yapay zeka olacak.Aynı olanaklara sahip şekilde bizlerle mücadele edebilecekler.
Ticarette diğer özellikler gibi daha ayrıntılı ve gerçeğe yakın konuma getirilmiş. Arz talebe göre her yerdeki ürünlerin fiyatları gerçekçi şekilde ayarlanacak ve ticaret yapmak çok daha işe yarar bir hal alacak.
Oyunumuzda bir ana hikayemiz olacak. Oyun başında bu hikayeye bağlı görevler bulunacak ve buradaki görevlerin devamını bizim vereceğimiz cevaplar ve tercihler etkileyecek. Yani hikayeyi yönlendirebileceğiz. Ancak bu hikaye oyunumuzun her aşamasında olmayacak ve başlarda oyuna ve hikayeye ısınma maksatlı yer alacak. Oyunumuzu sıkıcı hale getirmeyecek.
Yandaşlarımızı, lordlar, krallar ve görev veren şahıslar için seslendirme sistemi yerleştirilmiş durumda. Her adamın her sözü seslendirmeyecek ancak. Duymak istediğimiz hikayeleri seslendirmeli şekilde yaşayabileceğiz.
Yandaş sayısı yaklaşık 60 olacak ve ordumuzda artık çok daha fazla kahraman bulunabilecek. Morallerini nasıl ayarlayacağımızı şimdiden düşünmek lazım.
Hanlarda çok daha gerçekçi bir görünüm olacak. Yemek yiyen, sohbet eden adamlar yer alacak ve müzik çalan bir sanatçı bulunacak ki bu da hanları çok daha gerçekçi şekilde gerçek bir han gibi gösterecek. Ayrıca hanlarda bir de masa oyunu bulunacak. Bu oyunu oynayarak para kazanabileceğiz. Bir nevi kumar eklenmiş diyebiliriz oyuna.
Oyun içinde yaptığımız savaşlar sistemde kaydedilerek video halinde saklanabilecek. İstediğimizde bu savaşları ayrıntılı şekilde görüntüleyebileceğiz.
İşgal ettimiz şehir ve kasabaların görümünleri bağlı olduğumuz krallığın kültürünü yansıtacak şekilde dizayn edebileceğiz.
Karakter yaratma ekranında çok ayrıntılı bir seçim ekranı bulunacak. Dövme bile ekleyebileceğiz ve gerçeklik üst seviyeye taşınmış durumda. Ayrıca oyun içinde istediğimiz anda karakterimizin yüzünü değiştirebileceğiz. Ancak cinsiyet ve yaşa dokunamayacağız.
Savaş mekanikleri Warband'a benzeyecek ama çok daha fazla ayrıntı olacak. Savaşmak kolay öğrenilecek , Warband'dan bildiklerimiz bizlere yetecek ancak bu işte ustalaşmak çok daha zor hale getirildi. Çünkü çok daha fazla nüans ve mekanik eklenmiş durumda.
Oyun içinde dört mevsimi de yaşayabileceğiz. Şehirler değişen mevsimlere göre görüntü alaca bu da bizi oyuna bağlayan nüanslardan biri olacak.
Oyunun çıkış tarihi ile ilgili de sorular soruldu ancak net bir durum yok. Mühendisler ve tasarımcıların beklentisi 2016 yılının içinde çıkması. Yani bir gün uyandığımızda Steam'e bir bakacağız ve oyun satın alınmak üzere bekliyor olacak.
Umuyoruz oyun için belirlenecek ücrette cep yakan cinsten olmaz fakat M&B hayranları fiyat ne olursa olsun bu oyunu kaçırmak istemeyecektir.
Oyun çıktığında da oyun içindeki olaylarla ilgili bilgi içeren yazılarım olacak. Google+ ve Bloger'dan takip etmeyi unutmayın.
Saygılar...
Yorumlar
Yorum Gönder